Förening Korsnäs-Vika PRO
Personer framför träd
På väg mot båten.

Ålandskryssning 2-3 maj 2022

Det blev i flera avseenden en lyckad utflykt för Korsnäs-Vika PRO:s 43 deltagare i årets, av många efterlängtade, resa till Åland.

Det blev en resa med trivsam samvaro, utsökt middag, dans och musikunderhållning och trevliga tävlingsinslag. Det senare såväl på båten som på bussen.

I Viking Lines Cinderellas tävling ”Ring så spelar vi”, lade PRO-are från föreningen beslag på alla priser! Framgångsrikast var Inga Werner som vann såväl en resa som extrapriser i fartygets tävling ”Ring så spelar vi”. Stig Bleckur tog hem övriga priser.

Cinderella kan ta emot 2500 passagerare. Den här gången åkte 690 personer med på turen så det var ingen trängsel precis. Båtresan Stockholm-Mariehamn-Stockholm blev också i stort sett lugn även om det fanns en del som kände av vindarna ute till havs innan det blev lugnt under färden inomskärs.

På bussen fanns duktige chauffören Tommy Pettersson vid ratten och emellanåt vid mikrofonen med allehanda information. Styrde och ställde på annat vis gjorde reseledaren och researrangören Per-Olov Olsson på sedvanligt tryggt och fint sätt. Den kluriga tipstävling han ordnade under bussturen vanns av Nils Jonsson.

Trevlig samvaro på Cinderella.

Det är skönt när vinden rufsar i håret.