Förening Korsnäs-Vika PRO

Hemlig resa 5 augusti 2014

Dagens överraskning var besöket hos Vild-Hasse i Malung.

Besök på Sixten Jernberg muséet.

Staty över Sixten Jernberg.

50 medlemmar i Korsnäs-Vika PRO åkte på en hemlig resa den 5 augusti. Alla fick före start gissa resmålet och det var hela tolv personer som gissat rätt och angett Lima. De fick var sin lott i Trippelskrapet.

Första stoppet gjordes vid Mora kaffestuga där kaffe och smörgås serverades i trädgården. Färden fortsatte mot Sixten Jernbergs museum i Lima där vi kunde se bilder och sammanställningar av Sixtens karriär genom tiderna. I samma hus som museet fanns också Lilla Sigrids skafferi där en mycket god lunch serverades.

Färden fortsatte sedan mot dagens överraskning, besöket hos Vild-Hasse i Malung. Han berättade en hel del om sitt liv och bland mycket annat om hur det gick till att han blev ambulerande korvförsäljare.

Vi besökte därefter Vålstedts gårdsbutik i Dala-Floda. Där serverades kaffe och färska bullar och möjlighet fanns att köpa ekologiskt odlade grönsaker.

Efter en heldags resande och besök vid många intressanta platser var det ett nöjt gäng som återvände hemåt.

En stort tack framfördes till våra reseledare Anna-Greta Toresbo och Inga-Britt Östlin som ordnat den trevliga resan. Chauffören Ulf från Stora Skedvi Buss bidrog också till att resan blev trivsam.

Vild-Hasse.

Vild-Hasse i sin butik.