Förening Korsnäs-Vika PRO

Hemlig resa 14 augusti 2013

Glada deltagare.

Medlemmar i Korsnäs-Vika PRO åkte den 14 augusti på en hemlig resa.

Vid färdens början fick alla deltagare gissa slutmålet. Det fanns många förslag men sju personer hade gissat rätt och angett Grythyttan.

Första stoppet på resan var vid Ludvika gammelgård för fikapaus. Färden gick därefter vidare till Bredsjö gårdsmejeri där vi fick en guidning och tillfälle att köpa fårost och hällbröd. Vi åkte sedan vidare till Grythyttan och Måltidens Hus där en god lunch serverades. Sedan följde en utmärkt guidning där information lämnades om historien kring Måltidens Hus. Mätta och belåtna åkte vi vidare till Grangärde musteri där vi intog eftermiddagsfika med gott bröd. Vi fick även där information om verksamheten och tillfälle att köpa deras produkter.

Det var en mycket trevlig resa som genomfördes under ledning av våra duktiga reseledare Anna-Greta Toresbo och Inga-Britt Östlin. De bidrog också med en mängd roliga historier under bussresan och detsamma gjorde vår trevlige chaufför Björn.