Förening Korsnäs-Vika PRO

Pubkväll 14 november 2018

Glada deltagare försöker besvara stundtals knepiga frågor i ett musikquiz.

Glada pubdeltagare.

Erik Svensson höll i trådarna för kvällen och hade sammanställt ett musikquiz där svaren skulle ha någon koppling till Dalarna. Han började spela en rockig låt som de flesta kunde härleda till Björn Skifs. Det var stor variation på musiken, både Mando Diao, Miss Li, Calle Jularbo, Billy Opel, Kalle Moraeus med flera spelades. Ryno Rockers var nog det band som deltagarna hade svårast att känna igen.

Erik hade också sammanställt en ”norsk ordlista” där deltagarna skulle översätta orden till svenska. Till exempel skulle ordet karbongutter översättas till tvillingar, späckegrill till solarium, pingvinekofte till frack med mera.

Kerstin Jansson och Anna-Greta Nitér skötte servering av drycker och goda smörgåsar och bidrog till att det blev en trevlig sammankomst på Hosjögården för de ca 25 medlemmar som deltog.