Förening Korsnäs-Vika PRO

Föreningsfinal 6 februari 2017

Anders Werner, Gullan Henriksson och Jan Berglund lyckades bäst i tävlingen och får representera föreningen i tävlingen PROvetarna.

Anders Werner, Gullan Henriksson och Jan Berglund vann föreningsfinalen.              Foto: Erik Svensson

Anders Werner, Gullan Henriksson och Jan Berglund vann föreningsfinalen. Foto: Erik Svensson

Studiecirkeln "Mot bättre vetande" avslutades den 6 februari 2017 med tävling för att utse föreningens tre representanter till tävlingen PROvetarna.

Anna-Greta Toresbo hade sammanställt femton frågor som deltagarna fick besvara. Det blev en mycket jämn tävling. Jan Berglund hade flest rätt och därefter var det tre personer på samma antal rätt. En utslagsfråga fick därför avgöra vilka ytterligare två personer som får representera föreningen.

Frågor vid föreningsfinalen 6 februari 2017.

Svaren på frågorna.

De tre som lyckades bäst var Jan Berglund, Anders Werner och Gullan Henriksson med Britt Berglund som reserv.

De önskas lycka till i kommuntävlingen som äger rum i ABF:s lokaler på Stigaregatan 7 i Falun den 28 februari 2017 kl 10.00.