Förening Korsnäs-Vika PRO

Dalaserien 21 augusti 2019

En rapport från seriefinalen i Insjön den 21 augusti 2019.

Bouleklot.

Korsnäs-Vika hade ett lag med i seriefinalen i Insjön onsdagen 21 augusti. Det var lag 2 som bestod av Inger, Lena, Ingrid, Birger, Anders, Stig, Yngve och Bertil. De blev tvåa i grundserien i sin grupp. I finalspelet var det 16 lag kvar och man spelade enligt cupspel. Det var alltså åttondelsfinal som inledde det hela.

Det var många förväntansfulla spelare som hade samlats på Insjöns idrottsplats på morgonen. Vädret var omväxlande med ömsom stark och varm sol till kalla vindar och snudd på regn.

Korsnäs-Vika fick börja sina tre matcher mot Grycksbo, där blev det en vinst och två förluster. Nästa motståndare var Mora som också vann med två ett. Sista motståndet blev mot Ludvika och där blev det vinst med två ett. Det var jämt i flera matcher och det skulle lika väl ha blivit flera vinster som flera förluster.

Laget slutade trea i gruppen och eftersom det bara var ettan och tvåan som gick vidare så blev det tidig hemfärd. Vilket lag som vann hela serien är inte känt i dagsläget. Mora och Grycksbo gick vidare från den här gruppen.

Det var trevliga och hårda matcher som utspelades under dagen. Vissa var besvikna och andra var desto gladare. Insjöns planer var rättvisa för alla lag och roliga att spela på.

Bertil