Förening Korsnäs-Vika PRO

Bouletävling 23 augusti 2017

Vinnarna i tävlingen.

I strålande sol genomfördes en bouletävling för medlemmar i Korsnäs-Vika PRO och Svärdsjö PRO.

Korsnäs-Vika PRO hade inbjudit medlemmar i Svärdsjö PRO till en bouletävling på Skutuddsplan i Hosjö.

I strålande sol genomfördes tävlingen med tolv deltagare från Svärdsjö och tjugo medlemmar från hemmaföreningen.

Lagen lottades inför varje match och två matcher spelades innan paus för medhavt fika. Ytterligare två matcher spelades därefter. Jan Berglund var ensam om att vinna fyra matcher och blev därmed dagens segrare. Efter särspel blev Kjell Söderholm tvåa och Stig Bleckur trea. Siv Olsson tog fjärdeplatsen.

Anders Werner arrangerade den trevliga tävlingen på Skutuddsplan och delade ut priser till de fyra med bäst resultat. Inga Werner bistod med sekreteraruppgifter.

Det var ett nöjt gäng som avslutade tävlandet med att åka till Stabergs trädgårdscafé för att äta lunch.