Förening Korsnäs-Vika PRO

Bouletävling 11 augusti 2016

Anna-Greta Stenberg från Svärdsjö PRO blev Hinsenmästare i boule i Korså bruk 11 augusti 2016.

Tvåan resp. ettan i tävlingen.

Svärdsjö PRO inbjöd andra föreningar inom Falu samorganisation till bouletävling i Korså bruk 11 augusti 2016.

32 personer hade hörsammat inbjudan och i ett soligt men lite kyligt väder startade tävlingarna. Fyra spel genomfördes och deltagarna lottades samman inför varje spel.

Efter två spel var det dags att plocka fram det medhavda fikat och ta en paus.

Sedan fortsatte tävlingarna och efter fyra spel visade det sig att två personer lyckats med bedriften att vinna alla sina spel. Inger Westin från Korsnäs-Vika PRO fick särspela mot Anna-Greta Stenberg från Svärdsjö PRO. De hade två klot vardera och skulle försöka att komma så nära lillen som möjligt.

Anna-Greta Stenberg kom närmast och utnämndes till Hinsenmästare.

Thure Hedman från Svärdsjö PRO, som arrangerat tävlingarna, avtackades med en stor applåd och en förhoppning om att det blir tävlingar även nästa år.

Därefter gick deltagarna vidare till Korså bruks herrgård där en god smörgås med dryck samt kaffe och kladdkaka serverades.