Förening Korsnäs-Vika PRO

Bouletävling 5 augusti 2015

Segrarna i tävlingen.

En trevlig bouletävling med efterföljande lunch ägde rum i Korså bruk den 5 augusti 2015.

Thure Hedman från Svärdsjö PRO inbjöd medlemmar från Korsnäs-Vika PRO att delta i en tävling i boule vid Korså bruk den 5 augusti 2015. Tjugo personer deltog i spelet som pågick på fem banor. Lagen lottades fram. När fyra matcher spelats var det tre deltagare som lyckats vinna alla sina matcher. De fick delta i ett särspel som gick ut på att kasta två klot och försöka att komma så nära lillen som möjligt.

Den som lyckades bäst i särspelet var Jan-Erik Hybinette från Svärdsjö PRO och han utnämndes därmed till Hinsenmästare i boule. Tvåa blev Vega Lindvall och trea Berit Frost, båda från Korsnäs-Vika PRO.

Avslutningsvis promenerade deltagarna till herrgården i Korså bruk där det serverades en god och matig smörgås samt kaffe och bakelse.

Ett stort tack till Thure Hedman som ordnat den trevliga tävlingen. Vädrets makter var också med oss. Trots regn hela vägen till Korså bruk så blev det uppehållsväder under tävlingarna.

Smörgås.