Förening Söderbärke

Ishockey 24/2 2024

Personer framför träd

.

24/2 2024 Då var det dags igen Hockyresa till Leksand mot Luleå 43 st PROare entrade bussen vid Söderbärke Folkets Hus för resa mot Leksand lunch vid Moskogen bra mat. Vidare färd mot Tegera arena.

15.15 match start efter 30 sekunder gör Luleå mål som stod sig första perioden, Luleå började bäst men efter halva första perioden tog Leksand över mer och mer, men svårt att göra mål. Andra perioden Luleå gör ett mål till, sen kom Leksand i gång och kvitteade, så när tredje perioden började stod det 3-3 som stod sig nästan hela perioden ut. Med 5 sekunder kvar gjorde Leksand 4-3 jubel och hejarop å det hördes ända till Mora.

Lite fakta:

Lag 1-6 i SHL går direkt till slut spel det är 7 matcher kvar Leksand ligger på 7 plats men Timrå och Linköping måste förlora om Leksand skall ta sig direkt till slutspel. Och Leksand måste ta 4 poäng mer än Timrå .Så det blir spännande veckor som väntar.

STORT TACK TILL RESEKOMMITEN FÖR EN TREVLG RESA .

.