Förening Söderbärke

Skultuna Åsby 2023

Här kan du berätta om din förening eller verksamhet.

Personer framför träd

PRO-resa till Skultuna Messing bruk och Åsby Handelsträdgård den 22 maj 2023.

Vi var 45 förväntansfulla pensionärer från Söderbärke PRO som startade vår resa från Folkets Hus i Söderbärke för att påbörja vår resa till Skultuna Messing bruk.

När vi kom fram till Skultuna Messing bruk tog Bengt Andersson från Skultuna Hembygdsförening emot oss. Vi blev indelade i två grupper för att besöka Museet Brännhyttan och Paradiset.

Efter guidningen fick vi inta en mycket god måltid på restaurang Bistro Bruket som bestod av wallenbergare med potatispuré, rårörda lingon, ärtor och brynt smör.

Efter maten var det fritt att besöka olika butiker bl.a. Skultuna Flagship Store, Designbutik och Littala Outlet.

Därefter reste vi vidare till Åsby Handelsträdgård för fri tid till handling. Vi samlades i Caféet kl. 15:30 för att fika. Efter fikat bar det av hemåt till Söderbärke. Samtliga var mycket nöjda och belåtna med dagen.

Söderbärke PRO/Marianne Strandberg

Skultuna Bild Marianne Strandberg