Förening Mora

Cinderella 2017

Här kan du berätta om din förening eller verksamhet.

.

PRO:are på väg Foto: Inger Borg

I strålande sol åkte vi till Stockholm för att kryssa med Cinderella, Stora Daldansen, en årlig återkommande kryssning för oss pensionärer, ett annorlunda välkomnande med extra underhållning som vi tycker är trevligt. Extra roligt var att vi i år delade buss med PRO Grycksbo. Hoppas det kan passa fler gånger. Kryssningen var som vanligen behaglig, att sakta glida genom den svenska skärgården, en upplevelse som uppskattas av många, man njuter. Njuta kan man av den goda maten oavsett om man väljer buffé eller att gå till dukat bord och bli uppassad av trevlig serveringspersonal.

Det enda som inte var så roligt är att det behövs ID-kontrollen tack vara den terrorattack som tidigare hänt i Stockholm något som känns olustigt, man får sig en tankeställare. Hur kan det få bli så här?

Hemfärden gick också i solsken, nöjda Pro-are klev av i alla fall och bussen blev tom, bara chauffören kvar.

Vår chaufför