Förening Grängesberg

Mapp PRO Cassel2021

Cassel

Fredag 19 april PUB-kväll på hyrcarten med underhållning av Duo-Dialog som spelade och sjöng country musik

Tisdag 21 maj kl 14.00 föreläsning om "Kost för oss äldre" med Gun-Britt Hedsten

Studiecirkel "Att leva och bo i Grängesberg" har haft avslutning inför sommaren..
Vi har träffats 10 ggr under 2024 och diskuterat och fått information om många olika saker, bl a om föreningar för benskörhet, mobilanvändning, kommunens rehab och sjukgymnastik. Information från kommunpolisen och BRÅ angående förebyggande arbete och lurendrejeriet som förekommer i samhället. VB Energi informerade om elen. Minnesmottagningen om demens.
Vi gjorde också studiebesök på Lingongården och provade deras matservering. Mycket har vi fått reda på men det finns fortfarande saker att undersöka, så vi kommer att fortsätta med cirklarna i höst. Intresserade kan anmäla sig till Ulla-Britt.
Nu satsar vi våra krafter på att spela BOULE tisdagar och fredagar kl 10.00 vid Hyrkarten.