Förening Skogslyckan

Reseminne Hemliga resan 230817

Klockan 08:00 lämnade vi Uddevalla för vår färd ut i det blå:
VART SKA VI? Frågorna var många och gissningarna ännu fler.
Bussen körde förbi Grästorp och Vara-slätterna. Och vi hamnade öster om Falköping vid Åsle Tå där förmiddagsfikat var framdukat.

Förmiddagsfika Åsle Tå

Vi fick en fantastisk presentation av dom små husen och dess ägare och livsöden av en påläst och kunnig guide,

En god lunch (väl tilltagen sådan) fick vi i oss innan Pro Skogslyckan tackade för sig.
Kanske någon av oss återkommer någon gång.

Bussen stannade nästa gång (av någon underlig anledning...) hos Falbygdens Osteria där vi kunde välja och vraka bland alla goda ostar, marmelader, choklad mm.
Med små och stora påsar tog vi åter plats i bussen för vidare färd till nästa plats.

Det stoppet blev vid Löfwings Krog & Ateljé som har sitt säte i Broddetorp i Falköpings Kommun.
Vi fick en presentation av Familjen Löfwing om hur paret träffades och förenade sina konstnärliga liv tillsammans. Deras koncept är enkelt men klokt:
"Klart som korvspad, Kokkonst, måleri och kultur i skön förening.
Mat och måleri - Lust och fägring stor"

Löfwings Krog

En god eftermiddagsfika avslutade vår sköna resdag tillsammans med goa resevänner.

Stort tack från resekommitén

Vid pennan satt denna gång Ingemar.