Förening Tanum

Årsmöte 28 feb 2023

PRO Tanum hade sitt årsmöte tisdagen den 28 februari 2023 kl. 14:00 i Lokalen Prästgårds-vägen 7 Tanumshede.

Till årsmötet hade 27 medlemmar tagit sig för att närvara och ta del av mötet.

Årsmötet började med att sekreteraren för PRO Tanum Marianne Ersholm Johansson hälsade de närvarande välkomna.

Efter godkännande av kallelsen och dagordningen för årsmötet följde parentation som minne till dem som lämnat oss under 20212samt en tyst minut.

Sverre Palm valdes till ordförande för årsmötet och skötte klubban med ackuratess! Verksamhetsberättelsen, balans- och resultaträkningen samt revisionsberättelsen lades till handlingarna. Därefter beslutades om ansvarsfrihet för styrelsen avseende 2022 års verksamhet.

Till kassör på två år valdes Åke Nygren. Till sekreterare på ett år valdes Siw-Britt Söderback. till Studieorganisatör två år valdes Christina Meyer. Till ledamöter på två år valdes Lars Kellgren, Berit Hansson samt Rolf Andersson. Till Ledamöter på ett år valdes Marianne Ersholm Johansson och Charola Wallin

Därefter valdes funktionärer till de olika uppdragen som skulle väljas i år.

En auktion hölls på två datorer LapTop.

Därefter serverades kaffe, bredda smörgåsar och kaka som köksgruppen ordnat.

Eftermiddagen avslutades med gemytliga samtal och lotteridragning.