Förening Tanum

Årsmöte 2022 mars

Presidiet för årsmötet Sverre och Siw-Britt i arbete

Tisdagen den 22 mars kl. 14:00 hade PRO Tanum sitt årsmöte i PRO-lokalen Prästgårdsvägen 7 Tanumshede. Förutom sedvanliga årsmötesförhandlingar var det lotteri och gemenskap.

Till årsmötet hade 30 medlemmar tagit sig för att närvara och ta del av mötet.

Årsmötet började med att ordföranden för PRO Tanum Eunice Norgren hälsade de närvarande välkomna.

Efter godkännande av kallelsen och dagordningen för årsmötet följde parentation som minne till dem som lämnat oss under 2021 samt en tyst minut.

Sverre Palm valdes till ordförande för årsmötet och skötte klubban med ackuratess! Verksamhetsberättelsen, balans- och resultaträkningen samt revisionsberättelsen lades till handlingarna. Därefter beslutades om ansvarsfrihet för styrelsen avseende 2021 års verksamhet.

Till ordförande på ytterligare två år valdes Eunice Norgren. Till sekreterare på ytterligare två år valdes Marianne Ersholm Johansson. Till ledamöter på två år valdes Christina Meijer och Göran Hansson.

Därefter valdes funktionärer till de olika uppdragen som skulle väljas i år.

Ordföranden Eunice Norgren avtackade Vilgot Andersson och Peder Holmberg med blomster för sina mångåriga insatser i styrelsen och Berit Ivarsson med blomma för sina insatser som sammankallande i valberedningen.

Vilgot Andersson överlämnade en bok om ”Resö och Galtö i gången tid” som gåva till PRO Tanum. Boken har tagits fram av ett 15-tal Resö- och Galtö-bor (inkl. Vilgot Andersson) under ett 15-tal år under första delen av 2000-talet. Boken handlar om i första hand husen och gårdarna på Resö och Galtö 1860 – 1950, även en del händelser och offentliga byggnader som är kvar i nutid är noterade.

Därefter serverades kaffe, bredda smörgåsar och kaka som köksgruppen Gunvor Palm, Elisabeth Karlsson och Ella Pålsson ordnat.

Eftermiddagen avslutades med gemytliga samtal och lotteridragning.

Åke Nygren

Avtackning Vilgot Andersson, Berit Ivarsson, Peder Holmberg och Ordf, Eunice Norgren