Förening Tanum

Årsmöte 2024

isdagen den 27 februari kl. 14:00 hade PRO Tanum sitt årsmöte i PRO-lokalen Prästgårdsvägen 7 Tanumshede. Förutom sedvanliga årsmötesförhandlingar var det lotteri och föredrag av Jan Nilsson.

Till årsmötet hade 33 medlemmar tagit sig för att närvara och ta del av mötet.

Årsmötet började med att ordföranden för PRO Tanum Åke Nygren hälsade de närvarande välkomna.

Efter godkännande av kallelsen och dagordningen för årsmötet följde parentation för att hedra minnet för dem som lämnat oss under 2023 med en stående tyst minut.

Sverre Palm valdes till ordförande för årsmötet och skötte klubban med ackuratess! Verksamhetsberättelsen, balans- och resultaträkningen samt revisionsberättelsen lades till handlingarna. Därefter beslutades om ansvarsfrihet för styrelsen avseende 2023 års verksamhet.

Till ordförande på ytterligare 1 år valdes Åke Nygren. Till studieorganisatör på 1 år och sekreterare 2 år valdes Siw-Britt Söderback. Till ledamöter på två år valdes René Andersson och Ella Pålsson. Därefter valdes funktionärer till de olika uppdragen som skulle väljas i år.

Ordföranden Åke Nygren avtackade Cett intressant föredragarola Wallin med blomsterför sin mångåriga (18 år) insatse i styrelsen.

Jan Nilsson höll ett väl framfört och intressant föredrag om Mordet på kronlänsmannen i Norr-Kärra 9 maj 1863.

Därefter serverades kaffe, bredda smörgåsar o ich kaka som köksgruppen Gunvor Palm, Carola Wallin och Ella Pålsson ordnat.

Eftermiddagen avslutades med gemytliga samtal och lotteridragning.

Åke Nygren

Presidiet med Sverre Palm och Siw-Britt Söderback