Förening Tanum

SILLSEXA 12 april 2022

Här kan du berätta om din förening eller verksamhet.

PRO Tanum hade inbjudit sina medlemmar till den traditionella "Sillsexan" tisdagen den 12 april i PRO-lokalen Tanumshede.

Trettiofem medlemmar hade hörsammat inbjudan och lät sig väl smaka av den goda påskinspirerade maten med passande drycker!

Pandemien har ju gjort att vi fått ställa in ”Sillsexan” både 2020 och 2021!

Ordföranden Eunice Norgren hälsade festdeltagarna välkomna och informerade om eftermiddagens program. Därefter spelade ”Estherz” trio från Uddevalla upp med Irländsk musik och sång för att festdeltagarna skulle komma i feststämning.

Efter denna inledning kunde deltagarna ta del av den goda maten bestående av bl.a. sill, lax, ägg, janssons, mm.

Stort lotteri med många vinster fanns också på menyn, efter kaffe med kaka genomfördes den spännande dragningen.

”Estherz” underhöll vidare som avslutning.

En manifestation för Ukrainas folk genomfördes på ”Estherz” initiativ genom att deltagarna ställde sig upp och sjöng gemensamt fredssången "I natt jag drömde något som"!

Stort tack till dem i köksgruppen samt andra som bidragit med sitt arbete med maten och annat som behövs för att det skall kunna bli FEST!

Sammanfattningsvis tyckte festdeltagarna att det varit en trevlig och minnesvärd eftermiddag!

Åke Nygren