Förening Strömstad

230418 Medlemsmöte med PUB afton

230418 PUB AFTON Medlemsmöte
Tack, tack, tack alla ni som kom!
Vilken rolig PUB afton det blev
Över 90 st personer kom och roade sig med oss.
Ordförande Marita Ekeroth hälsade alla hjärtligt välkomna och sedan presenterade Gun Johansson, arrangemangsansvarig, programmet för kvällen.
Det var Tobias Herbertzon från Kungsbacka, som stod för musik och underhållning. 2020 började Tobias på heltid att spela på bland annat kalas, bröllop och äldreboenden. Musiken anpassas efter målgruppen och denna gång spelade han mycket 60- och 70-tals musik.
Det blev en härlig stämning redan från början.
Alla blev serverade dricka och en "plocktallrik" med tunnbrödsrullar, oliver, ost, korv och chips. Jättegott och uppskattat.
Tobias hade även ordnat med ett musikquiss, som varje bord löste tillsammans. Artister och låtar kände vi igen men det viktigaste var stavningen på dessa. Inte många som hade alla rätt, men roligt och klurigt var det.
Trippelskrapslotter såldes med strykande åtgång.
Som avslutning spelade Tobias dansbandsmusik,och det blev fort trångt på dansgolvet.
En härlig kväll med mycket skratt.
Nästa gång träffas vi tisdagen den 23 maj igen. Då är det vårfest med räkfrossa.
Alla är välkomna, även du som funderar på att bli medlem i PRO.
// Ingela Persson