Förening Kungshamn

November

I novembermörkret samlades ca 115 medlemmar till Höstmöte i Folkets Hus. Det blev en minnesvärd kväll med både höstmötesförhandlingar, traditionsenlig ärtsoppa och en otroligt bra underhållning.

I entrén fick man välja om man skulle betala med kontanter eller Swish. Ingela Hahne tog emot kontanterna. Sten Lundqvist står bredvid, båda från Programkommittén.

Ville man däremot betala med Swish fick man vända sig till Anita Berg, också hon från Programkommittén. Med på bilden är också Catarina Holmer från Resekommittén.

Väl inne i salen hälsas man välkommen av våra två värdar för kvällen Lisbeth Karlsson och Karin Burner.

Salen börjar fyllas med gäster och samtalen är igång.

Vice ordförande Ingemar Holmer hälsade alla hjärtligt välkomna. Han hade även, sin vana trogen, en genomgång av utrymningsvägar och andra säkerhetsfrågor.

På podiet hade sekreteraren Ingela Hahne och ordförande Gunnar Lundqvist tagit plats för att leda höstmötet.

Alla hade fått handlingarna och Gunnar började med att gå igenom Verksamhetsplanen som godkändes. Beslut togs även att föreningens medlemsavgift för 2023 kommer vara oförändrad 50 kronor. Däremot har Riksorganisationen höjt sin avgift med 10 kronor så den totala årsavgiften för en medlem i PRO Kungshamn ökar därför med 10 kronor.

Vår kassör Kerstin Lorentzon gick igenom budgeten för 2023 som godkändes. Eftersom Kerstin varit kassör sedan 2006 var detta hennes 17:e budget. Bra jobbat!

Conny Hansson, vårt kulturombud informerade om kommande aktiviteter

Olof Berg från programkommittén informerade om nästa medlemsmöte då vi får besök av Lucia med följe. Då är det särskilt viktigt att alla kommer i god tid eftersom Luciatåget kommer redan 15:30.

Gerd Emanuelsson informerade om en minnesfond som förvaltas av Svenska kyrkan. Den lämnar årligen bidrag till behövande eller sjuka i tätorten Kungshamn.

Sen var det dags för dragning på våra kära gamla åror. Dock blev det ingen vinst på dessa.

De som hade bättre tur hade som vanligt ett stort prisbord att välja på.

Programkommittén och styrelsen hade satt ihop en enkät för att få en uppfattning om hur medlemmarna vill ha sina månadsmöten i framtiden. Här slår Göran Axelsson och Anna-Lena Bergqvist sina huvuden ihop och försöker svara på enkäten.

Äntligen blev det dags för ärtsoppan. Mats Färdig förser sig medan hustrun Inga-Lisa väntar på sin tur.

Till ärtsoppan ska det naturligtvis vara varm punsch. Jan Åsberg ser till att alla som vill får ett glas.

Chokladrutorna väntar på att bli serverade till kaffet.

Och så var det då disken. Agneta Nyman har tagit sig an den stora grytan som det varit ärtsoppa i.

Mera disk. Vi hade även herrar i köket. Ingemar Holmer övervakar medan Bengt Albrektsson packar diskmaskinen.

Sist kom kvällen STORA höjdpunkt, Agenda. Otroligt duktiga, musikaliska och trevliga pojkar! De hade träffat helt rätt i repertoaren med sitt 60, 70 och 80 talsutbud. Det blev stående ovationer.