Förening Kungshamn

Aprilmöte med sillbuffé

130 glada medlemmar kom till vårt aprilmöte för att bland annat avnjuta en härlig sillbuffé.
Dessutom fick vi en information om den nya hemsidan av Nils Olsson samt en intressant redogörelse av ekonomichef Jörgen Karlsson om kommunens intäkter resp. kostnader för pensionärskollektivet.

Foto: Nils Olsson

Servicegruppen dukar fram Janssons frestelse, flera sorter sill, ägg samt knäckebröd, smör och ost.

Kön till den populära menyn växte snabbt.

En härlig påsklunch kompletterad med kall öl och nubbe. Naturligtvis sjöng vi också snapsvisor . Här är några exempel:

PRO-Kungnshamns signatursnappsvisa: En liten liten en uppå mogonen, en liten liten en uppå aftonen, En liten liten en då o då, det tycker jag vi kan få

Gulkul, (melodi i sommarens soliga dagar) : Ett ägg och en tupp och en höna, En kyckling i gräset det gröna och barnen i solen den sköna. Gör påsken gul ocjh kul, Kuckeliku. Ett påskaris, en tulipan, en liten tupp av marsipan, En eld av smäll- fyverker, Ett vackert ägg med godis i, En häxa, rn katt och en höna - Gör påsken gul o kul...Kuckilku.

Kaare Træland hämtar den första vinsten i dagens lotteridragning.

Avslutningsvis bjöds vi musikalisk underhållning av Stig Helmers kvartett.