Förening Munkedal

Årsmötet 2022

Äntligen, ett årmöte utan pandemi.

Måndagen den 21 mars höll vi vårt årsmöte i Församligshemmet Foss. det blev knökat med medlemmar, 71 personer, lokalen tar sjuttio.

Vi inledde med parentation för våra bortgångna medlemmar, Ove tände ett ljus läste en dikt av Birgit Gullstrand. vi höll även en tyst minut för att hedra.

Sedan var det sedvanliga årsmötesförhandlingar, då valberedningen inte kunde närvara fick ordförande redogöra för valen.

Efter årsmötesförhandlingarna höll Ulla-Britt Eklund ett föredrag om skyddsrumsituationen i kommunen, det ser inte bra ut med den frågan. Därför beslöt mötet att vi skulle lämna in en skrivelse från mötet till kommunledningen om att det måste klargöras var skyddsrum är belägna och tillgänglighet för medborgarna.

Nu var det dags för kaffe, ägg och sillmacka men även den goa hallongrottan bakad av Gullan.

Efter detta visades filmen om Moa Martinsson, i mitten på filmen var det paus för dragning av lotteriet, många fina vinster delades ut.

Sedan avslutade vi kvällen med att se slutet på filken om Moa.

årsmötet