Förening Brastad

Verksamhetsberättelse 2019

Ansvariga: Rigmor 070-3874967, Gunnel 070-3542321, Gunilla 0523-47282 eller 076-2413021

Verksamhetsberättelse, resor under 2019

25/4 2019 åkte vi på en resa, ”Gårdarna runt sjön”. Vi stannade i Falköping för en kaffe och fralla. I Ulricehamn ansluter en duktig guide. Guidad visning på Torpa Stenhus. God lunch på Torpa Slottscafé. Guidning på Källebacka Säteri. Busskaffe på hemresan.

18/6 Hemlig resa, alltid populärt. Guide med på hela resan. Vi tog färjan till Orust. Kaffe och fralla på Sundbys Säteri, fanns även blommor och blader att gå runt och titta på. Vi fortsatte till Klädesholmen och kom till Sill muséet, intressant berättelse om Sill tillverkning nu och då. Lunch i restaurangen Salt och Sill, underbart gott. Efter intressant guidning åkte vi förbi Stenungssund och vidare till Den Syrianska hästen i Uddevalla där vi fick busskaffe och gott hembakat av Gunnel och Gunilla. Regnet öste ner stundtals, men varje gång vi gick ut var det uppehåll och även solen visade sig. En minnesvärd resa.

27/10 Revy-resa till Vara konserthus, Stulen Kärlek. Efter att vi ätit skaldjurssallad, satte vi oss tillrätta och fick njuta av en rolig föreställning.

4/12 årets resor avslutades med en julbuffé på Ronnums Herrgård på Vargön. Mycket gott att stoppa i magarna och alla verkade glada och nöjda.

Vi har fått mycket uppskattning för allt vårt roliga arbete vi har lagt ner, och tackar för oss

Gunilla Hansson        Gunnel Ek           Rigmor Karlsson