Förening Ramsele-Edsele

Tillsammans med Ramzel 10/8 2021

Under devisen TILLSAMMANS IGEN hade vi en trevlig träff med mycket sång, musik och skratt.

Första timmen av sammankomsten var vi utomhus i det sagolika vädret. Många gick den lilla tipsrundan och fick gnida geniknölarna rejält för att välja rätt svarsalternativ på de tio frågorna. Efter hand så samlades vi inne på Faxen där Ramzel bjöd på musik från när och fjärran och olika stilarter. Jörgen Åslund, dagens "kom-fram-å-säj", bidrog med dikter av Nicke Sjödin och andra som skrivit på mål.

Karin Nilsson från Rafna Gym berättade om vilka möjligheter det finns att hålla kroppen i trim - seniorgympa, vattengympa, styrketräning och inte minst vintersäsongens boulespel i gymmets gympasal.

Distriktsordförande och tidigare ordförande i PRO Sollefteå Samorganisation Johnny Löfstrand redogjorde för hur man (PRO) sökt och beviljats pengar från socialstyrelsen, pengar som anslagits för att skingra ensamheten under pandemin. Alltså, till exempel sådana här sammankomster.

Det var 52 pensionärer som möttes på Faxen denna tisdagseftermiddag. En av alla hade svarat 10 rätt på inledande tipsrunda. Vem? Jo, vår förenings nya kassör, Agneta Jeansdotter. Grattis!

Text och bild: Kristina Jönsson