Förening Ramsele-Edsele

Boulemästerskap KM och DM 2022

BOULE kommunmästerskapet 13/7 i Sollefteå

Lag 3 Ramsele, Lennart Jonsson, Kristina Jönsson och Bengt Nilsson, kvalificerade sig till distriktsmästerskapet i Härnösand 11/8

Den 11 augusti var det dags för distriktsmästerskapet förlagt till Härnösand.

Två lag från varje Samorganisation d.v.s. åtta lag tävlade om äran att få representera Ångermanland vid riksmästerskapet i Gysinge.

I vårt lag spelade Lennart Jonsson, Kristina och Henry Jönsson. Henry ersatte Bengt Nilsson som var krasslig och behövde återhämtning på hemmaplan.

Lag Kramfors blir det som spelar riksmästerskapet i Gysinge. Ådals-Liden - Resele kom på silverplats. Bronsmedaljörer blev Björna-Gideå efter att ha besegrat oss, Ramsele-Edsele, med siffrorna 13-10.

Elisabeth Bystedt tog några bilder under vår första tävlingsmatch då vi spelade mot lag Härnösand som vi besegrade.

Lennart Jonsson gör sig beredd för ett bra kast

Henry och Kristina kollar spelet

Marita Näsholm i Härnösandslaget siktar in sig. Till höger spelar Björna-Gideå som vi mötte i sista matchen

Boulebanan i Härnösand bjuder på vacker utsikt