Förening Ramsele-Edsele

Vi har en flerårig tradition med bouleutbyte med PRO Hammerdal

Personer framför träd

Boulespelare från Hammerdal på besök

Traditionen med bouleutbyte med PRO Hammerdal håller i sig och den 15 juli fick vi besök av 14 spelare från Hammerdal.

Vi var 18 spelare från Ramsele-Edsele och eftersom vi bara kan vara 30 spelare (5 banor x 2 lag med 3 spelare i varje lag) fick en spelare från Ramsele gå med i ett lag från Hammerdal och 2 spelare från Ramsele fick vara reserver.

Vädret var lite grinigt när vinden låg på men är det mojnade var det riktigt fint spelväder och inget regn som tur var.

Förra året var vi stolta vinnare men i år var ”Hammerdalingarna” för svåra för oss och dom vann med 13 vunna matcher mot Ramseles 9 matcher. 3 matcher blev oavgjorda på grund av tidsbrist. Vi införde tidsbegränsning på matcherna för att den som ville skulle hinna äta lunch på Solporten och dom stänger 14.00.

Ett lag från Hammerdal vann alla sina 5 matcher, det var verkligen bra gjort. Men humöret var på topp på samtliga spelare och alla verkade ha trevligt trots eventuell förlust. Nu är det bara att ladda om och försöka ta revansch den 1 augusti när Ramsele-Edsele besöker Hammerdal.

Text: Sonja Sandström; Bild: Elisabeth Bystedt och Kristina Jönsson