Förening Ådals-Liden - Resele

PRO Ådals-Liden blir PRO Ådals-Liden - Resele

När PRO Resele höll årsmöte 2016-02-17 fanns det inte kandidater nog för att få till en fungerande styrelse, varför mötet ajournerades för att fråga om PRO Ådals-Liden var öppna för en sammanslagning av de två föreningarna. När PRO Resele kallade till det ajournerade årsmötet 2016-03-09 var distriktet representerat av Ebbe Lydig, Sollefteå samorganisationen av Stig Eriksson och PRO Ådals-Liden av Jan Bertil Johansson. Efter en förklarande inledning ställer ordförande Debora Brundin frågan om samgående med PRO Ådals-Liden, varpå mötesdeltagarna samtycker till ett samgående. På PRO Ådals-Lidens månadsmöte 2016-03-10 bifölls denna önskan från PRO Resele.

Beslutades även att föreningen ska heta:
PRO Ådals-Liden – Resele

OBS det ska vara mellanslag vid andra bindestrecket för att markera att det rör sig två föreningar och inte tre. Detta för att undvika missförstånd gentemot övriga Sverige. Datum för den sammanslagna föreningen är satt till 2016-10-01, men PRO Ådals-Liden har kvar sitt startår 1949.