Förening Ådals-Liden - Resele

Trivselträff 8 mars-24

Trubadur Örjan

Trivselfest på Stiftelsen Näsåkers stenåldersmuseum
PRO Ådals-Liden – Resele hade inbjudit till Trivselfest på Stiftelsen Näsåkers stenåldersmuseum fredag 8:e mars. Föreningssamarbetet i Näsåker gjorde det möjligt för PRO att bjuda medlemmarna på denna tillställning. Under Urkult krävs det många händer och då erbjuds alla föreningar att hjälpa till och PRO har bidragit med P-vakter vilket inbringat pengar att spendera för medlemmarna. Det är en handfull vitala Pantrar som vi har att tacka för detta. Ingen nämnd ingen glömd. För arrangemanget stod Anita Sjödén, Saga Hansson och Anita Lidström som ordnat med smörgås, dricka och underhållning. De hade även pyntat lokalen till fest. Ett fyrtiotal medlemmar hade hörsammat vår inbjudan till Stenåldersmuseet i Näsåker.
Museichef Peter Johansson intog scenen och berättade på ett fängslande sätt om hällristningarna, deras historia och tillkomst. Sedan berättade ordförande Folke Lindgren om föreningens planer för resten av året.
Så blev vi serverade en jättegod smörgås med Kalix löjrom och annat gott pålägg och öl eller vin. Under tiden vi njöt av maten bjöds vi på musik av Örjan Schwieler vilken även hade ordnat ett Quiz som bestod av sju frågor med X-alternativ. Träffen avslutades med mera skön musik innan vi skildes åt nöjda till både kropp och själ efter fin avslutning på veckan. Ett stort tack till Anita, Saga och Anita för en trevlig fest. En eloge även till Bengt-Ove Moberg som under kvällen sålde skraplotter.

Här kan ni berätta mer om föreningens verksamhet.