Förening Ådals-Liden - Resele

70 års jubileum

Fredagen den 13/9 firade föreningen sina första 70 år. Inbjudna gäster och medlemmar hade mött upp till en festlig eftermiddag med mat och underhållning.
Dagen började med att ordförande Bo Strandlund hälsade all välkomna och ett speciellt välkommen till dagens artist Klas Norberg. Därefter drog Klas igång på känt manér med sång till eget komp på gitarr och roligt mellansnack. Han har en talang utöver det vanliga och sjöng många fina sånger, allt från Elvis på Röåmål till Björling. I Klas version av Till Havs fick han oss att delta i allsång med olika framgång, men bra blev det.
Därefter intog vi en alldeles underbart god smörgåstårta, som Inga-Lena Vestin bakat. Den blev väldigt uppskattad. Därefter gav ordförande en kort resumé över föreningens historia från de gångna 70 åren, 1949 – 2019. Därefter utdelades blomsterkvastar och förtjänsttecken för fullgjorda förtroendeuppdrag. Nål till Jan Bertil Johansson för hans ordförandeskap, brosch till Inga-Lena Vestin för sin roll som studieorganisatör och brosch även till Carina Näsström för hennes gärning som revisor, medlemsvärvare, valberedare och lottförsäljare av rang. Föreningen fick motta uppvaktning i form av gåvor till PRO Ångermanlands jubileumsfond av de inbjudna föreningarna i Sollefteå samorganisation.
Så blev det kaffe och hembakad tårta som hade bakats av Elsa Edin och Gudrun Svensson och blev mycket uppskattade.
Därefter tackade ordföranden alla som tagit sig tid att komma till Näsåker och fira vår stora dag med oss. Stort tack till de som servade oss denna dag, Elsa, Inga-Lena, Sigbritt, Gudrun, Gunilla, Gunvor, Seppo och Annika.