Förening Trehörningsjö

2023 Höstfesten

PRO Trehörningsjö Höstfest
Onsdagen den 18 oktober hade PRO Tre-sjö en Höstfest för sina medlemmar i Medborgarhuset.
Festen inleddes av Ivan, vår ordförande, som hälsade alla, ca ett nittital, välkomna.Därefter fick vi information av representanter från regionen och kommunen, om ett pilotprojekt, som heter Samhällsrum. Detta projekt innebär att vi får en plats i skolans lokal där viss service från kommunen och region erbjuds på plats och distans. En enkät delades ut där vi fick möjlighet att ställa frågor och ha synpunkter om detta.
Nu var de dags för en stunds 3-rades Bingospel, som sköttes utmärkt av Ingvar och Eleonor. Flera fina penningvinster delades ut till nöjda spelare.
Därefter var det dags för festens underhållare att presentera sig. Duon Göran Johnsson och Ola Wikström med artistnamnet ”Kultändarna” visade prov på flera fina musikaliska inslag under festen. Dom spelade trivsam och underhållande musik med inslag av roliga historier. Stora applåder från publiken visade att deras underhållning var mycket omtyckt.
Efter denna härliga underhållning var det dags för middagen, som kom från PUB Trapper Inn, som serverade schweizerschnitzel med sås, potatis och sallad. Kocken, Mats Carman, fick en stor applåd för denna väldigt goda middag.
Till kaffet serverades en utsökt kaka från Cafe´Krus. Vi tackade Anneli Jonsson för denna goda kaka.
Kultändarna gav oss ännu mer underhållning medan vi avnjöt den goda middagen.
Festens lotteribord bestod av många vinster. Lotteridragningen drog i gång på slutet av festen och många fick anledning att gå fram och hämta fina vinster.
Ivan avslutade festen genom att tacka alla som kom, alla som jobbat för denna fest och festens underhållare.
Vid pennan: Maja Backlund