Förening Trehörningsjö

Föreningens målsättning

Personer framför träd

Vår Förening

PRO Trehörningsjö är en liten pensionärsförening i norra utkanten av Örnsköldsviks kommun.
Föreningen har som målsättning att nå ut till alla, såväl gammal som ung och på så vis stärka banden i en gemenskap som kan komma väl till pass när man börjar nå åren kring 65+.
I föreningen bedriver vi olika typer av kurser, promenader, resor och spel för att utvecklas och öka den sociala tryggheten.
DU som känner att någon form av umgänge och tillhörighet skulle vara skönt att ha, hör gärna av dig till någon av oss i PRO så förklarar vi bättre vad vi står för vilka föreningar vi samarbetar med och vilka försäkringar vi har.
Föreningen har till uppgift:
Att bedriva en bred verksamhet som befrämjar gemenskap och är till gagn
för medlemmarna.
Att ordna möten, studier och kulturell verksamhet.
Att inom samorganisation/samrådsgrupp driva pensionärernas intressefrågor.
Att verka för en positiv medlemsvärvning och medlemsvård.
Att handlägga medlemsfrågor i enlighet med riksorganisationens beslut
och stadgar.
Sist men inte minst så får Du som betalar in medlemsavgiften en månadstidning där Du kan läsa vad PRO centralt försöker göra för oss som nått gränsen 65+.

Trehörningsjö gamla kommunvapen. "Tre gyllene näckrosblad på en blå vattenspegel"