Förening Kultur Örnsköldsvik

Höstmöte 3 nov 2022

Grtundarna

En av grundarna

Ordförande Nina Moberg kunde hälsa ett hundratal medlemmar välkommen till PRO Kulturs höstmöte på Gnistan. Först ut var Åsa Skyttberg från Arkenbiblioteket som informerade om de olika tjänster som biblioteket kunde erbjuda oss äldre när det gäller att förbättra våra digitala kunskaper. De kan hjälpa oss att bättre hantera den digitala utrustning vi har, telefon, platta och dator. De har många olika utbildningar tillsammans med studieförbunden och ett tips till alla som är osäker på hur man använder dessa, besök biblioteket och lär er mera.
Budget och verksamhetsplan för år 2023 föredrogs och med oförändrad medlemsavgift vilket godkändes. Det förrättades två fyllnadsval och nya i styrelsen blev Gunilla Kangas och Ann-Christine Edin.
PG Forslund presenterade det digra programmet för år 2023.
Därefter utdelades förtjänsttecken till Ann-Sofie Ingman som tillsammans med PG Forslund var de som startade PRO Kultur för 6 år sedan. En förenbing som vuxit till en stor förening med idag över 600 medlemmar. Stort tack Ann-Sofie för ditt fina arbete med PRO Kultur.
Dagens underhållare var duon Kultändarna som framförde idel kända låtar på gitarr. Ett trevligt, musikaliskt och mycket uppskattat inslag som drog ner varma applåder.
Fika, lotteri och prisutdelning avslutade dagens möte.
/PGF