Förening Järved-Bonäset
Publicerad:

Medlemsmöte 18/11

Ronny Sahlen

Trivsam träff med PRO Järved-Bonäset lördag 18 november.
Snö och kallt ute men inne i Ekens samlingslokal värmde det förväntansfulla sorlet. Den planerade underhållningen hade på grund av sjukdom gått om intet men från sjuksängen hade P-Å Stockberg ringt runt bland sina musikerkollegor för att skaffa ersättare och det var ingen dålig vikarie, Ronnie Sahlén visade sig vara ledig och kunde ställa upp. Det var bara det att hans teknik fanns i Per Åkes buss i Kramfors varför jakt på teknik att låna vidtog men när vi samlades var allt på plats. Ronnie inledde med den norska "Jag trodde änglarna fanns" och sedan med trevligt mellansnack och ett nytt program med allt från Snoddas, Gunnar Wiklund, Engelbert Humperdink till lite modernare men många melodier lockad till sång runt borden.
Efter kaffet med utsökt goda tunnbrödsrullar och kaka informerade Gunilla Kangas om den kommande julfesten. Kostnad efter föreningens sponsring blir 250 kronor per person. Många tog tillfället i akt och anmälde sig till Gunilla.
Därefter tog Ronnie ton igen och han förnöjde oss med många kända melodier med sin varma röst och trevliga anekdoter innan det blev dags för dagens sista programpunkt nämligen Bingo.
Glada och nöjda kunde medlemmarna vända hemåt i lördagskvällen.Ett stort varmt tack till dagens köksgrupp för allt arbete och för det utsökta tunnbrödsrullarna.
Anna-Greta Strandberg

Text: Anna-Greta Strandberg