Förening Gullänget

Gnistan den 11 november

PRO Gullänget

Medlemsträff anordnades på Gnistan den 11 november. Teaterspegeln gjorde entré. Sören Back informerade om farsen ”Panik i klinik”, som kommer att spelas på Gnistan. Hela 13 föreställningar ges under tiden 29 januari – 19 februari 2022.

Vid sin sida hade Sören Back nu Carl-Axel Gimbergsson, som inte sade ett kvack men däremot pip, eftersom han var utklädd till papegoja. Det var lämpligt att skoja och hos en skrattande och teaterintresserad publik föddes ett sug efter biljetter.

Innan Ann-Maries goda soppa serverades, så underhöll ”Trio of joy”, således Ida Linné på piano och Caroline och Robert Sedin med sång. Det blev en blandad repertoar, som berörde och framtonade vackert. Avslutningen ”Fait accompli” och ”Stad i ljus” utmynnade i åhörarnas applådbrus. Stående ovationer kunde noteras.

Gunhild informerade om studier. Ann-Mari kunde avslöja att nästa träff blir den 10 december, en nobel 3-rätters middag serveras och möjlighet att anordna dans kan uppstå. Ulla och Eva meddelade att de kommer att sälja teaterbiljetter till ”Panik i klinik” den 18 november mellan 13.00 – 14.00 på Gnistan.

Till arrangörernas fröjd verkade publiken nöjd.

Ulla Jonsson