Förening Domsjö

Årsmöte 2024-02-15

Byte av ordförande i PRO Domsjö vid årsmötet

Hundratalet medlemmar anlände på torsdagen den femton februari till årsmöte hos Pro Domsjö. Stämningen var förväntansfull och många glada skratt hördes i salen. Dagordningen var diger! Det skulle vankas både underhållning ,bruna böner med fläsk och semla till kaffet. Allt detta innan förhandlingarna. Robin Hörnkvist intog scenen ! Nu skulle det bli rocken roll för hela slanten! Men inte! Det började med sången "Nu åker vi hem till Arjeplog " (Ronnie Erikssons)och så där fortsatte det i samma stil Robban Brobergs och Povel Ramels låtar! Häftiga låtar men inte i Robins stil? Därefter började Robin berätta att det var 10-års jubileum för Äldregalan. Aha, tänkte undertecknad,Robin har blivit 10 år äldre och vi med! Det förklarade saken. Dags för bruna böner och fläsk och under tiden vi köande till bruna bönerna hade vi också möjlighet att köpa biljetter till Äldregalan. Robin berättade vilka artister som skulle uppträda: Jacke Sjödin, Nanne Grönvall,Brolle,Klas Norberg,Per-Åke Stockbergs husband och sollefteåartisten Angelica Jonsson!

Årsmötet gick som en dans!Revisorerna tillstyrkte att styrelsen skulle få ansvarsfrihet. Årsmötet beslutade därefter med acklamation att ansvarsfrihet beviljades för styrelsen. Valberedningen hade gjort ett hårt arbete. Förslag till ny styrelse presenterades och den största förändringen var; byte av ordförande. Roger Frisk slutade efter 10 år som ordförande. Han hade i princip besökt alla som blivit pensionär i Domsjö med omnejd under sitt ordförandeskap. Medlemsantalet hade ökat under hans tid med hundratalet personer. Han har också varit mycket drivande med lottförsäljning. Han, personligen, hade sålt många lotter vilket har inbringat en en hel pengar till föreningen på en 10årsperiod.Hans måtto: ingenting är omöjligt! Ny ordförande blev en kvinna! Britt Westman! Den första i Domsjö PRO:s 70åriga historia. Britt har en lång erfarenhet av föreningsarbete i olika folkrörelser Vi önskar henne varmt välkommen! Till sist! Det blev rock till slut av Robin,han spelade en av ”Kingens” låtar och avslutade med O solo Mio!

Helt underbart!

Katarina Wiklund text
Kenth Wiklund foto

Roger Frisk överlämnar ordförandeklubban till Britt Westman.

Kö till kökets fläsk och bruna bönor

Robin Hörnkvist rockar loss

Robin Hörnkvist rockar loss!