Förening Älandsbro

Träff utomhus med grillning och glatt humör!

Höstmötet gick av stapeln den 22 nov. på Folkets Hus Älandsbro, vi somjobbade med förberedelse mad kaffe o smörgås trodde inte de skulle komma så många i snövädret. Men lokalen fylldes snart av många medlemmar som trotsade snöyran och kom till mötet. Ordf. hälsade alla välkommen, därefter fick vi mycket fininformation av polisen Hans Mellberg och bra råd om hur vi skulle agera om vi blev drabbade och hur vi skulle vara försiktig med att svara i telefonen med konstiga nummer. Alla tyckte nog det var intressant då alla lyssnad andäktigt.

Därefter tog orförande vid med möte. Efter mötets slut bjöds det på kaffe med god smörgås bra jobbat av kökspersonalen som vanligt. Efter kaffe och lite trevligt prat tog Rolf Viberg vid och lämnade ut broddar till dom som behövde. Skickar ett stort tack till Jan Thelberg Öbacka trading för den fina gåvan.

Vi avslutade dagen med sedvanliga dragningarna av lotterierna med fina priser, alltid några som får vandra hem med fina priser. Tck Monika och Mona för ert jobb med lotteriet.