FOTO: PRO Folkhögskola

PRO:s folkhögskola – en ny chans att studera

PRO har en egen folkhögskola sedan 1982. Kursutbudet är brett, och målet är att ge fler äldre möjlighet att studera.

PRO Folkhögskola är öppen för alla men vänder sig främst till personer som är 55 år eller äldre. Alla kurser är avgiftsfria – vare sig du är medlem eller inte. Det du betalar för är boende och mat (och i vissa kurser även kostnad för material – till exempel i målarkurser och silversmide).

Kursutbudet är brett. Här finns en mängd friskvårdskurser med allt från yoga till boule och gammeldans. Skolan ger också kurser i matlagning och olika hantverk. Blir du förtroendevald i en PRO-förening kan du gå en kurs i till exempel ledarskap, intressepolitik eller hur man arbetar i en föreningsstyrelse.

Förutom de kortare kurserna finns också en allmän 15-veckorskurs. Kursen kan bland annat innehålla ämnena svenska, engelska, historia, kulturhistoria, natur- och miljökunskap, data, friskvård och traditionellt hantverk.

Till PRO Folkhögskola Länk till annan webbplats.