Balettdansöser

FOTO: Pixabay

Följ med på våra kulturaktiviteter

Släpp ut sångfågeln i dig, lär dig dansa salsa, njut av teater eller bli tagen av en riktigt bra film!

Varje år arrangerar PRO cirka 13 000 kulturaktiviteter. Vi går på olika kulturevenemang tillsammans och har kurser och cirklar för dig som själv vill utöva någon form av kultur.

Dans, teater, bio, konserter, vinprovning, bokcirklar, konstutställningar och hantverk är några exempel på populära aktiviteter hos oss.

Föreningar med kultur
Runt om i landet finns närmare 1 300 PRO-föreningar som arrangerar olika aktiviteter efter medlemmarnas intressen. En del föreningar är rena kulturföreningar som PRO Kultur i Malmö, Stockholm, Örebro, Östergötland, Östersund, Uppsala och Västerås.

Utbildningar inom kultur
Skriv ditt eget drama, sjung i rockkör eller gå en fotokurs! På PRO:s folkhögskola i Gysinge finns en mängd kurser inom konsthantverk och andra estetiska verksamheter.

Sök efter kurser i folkhögskolans kalender Länk till annan webbplats.