Kategorier:
Gemenskap & aktiviteter
Publicerad:

Viktig information till dig som har olycksfallsförsäkring via PRO Försäkringar

Folksam och PRO har inlett ett samarbete när det gäller dina medlemsförsäkringar. Det innebär att den olycksfallsförsäkring du idag har i Trygg Hansa via PRO Försäkringar kommer att upphöra den 1 januari 2021 och flyttas över till Folksam.

Du kommer i dagarna att få ett brev från Folksam som beskriver villkoren i den nya olycksfallsförsäkringen. Om du är nöjd med den nya försäkringen behöver du inte göra något.

Om du är nöjd med Folksams försäkringserbjudande, betalar du fakturan som du inom kort kommer att få hemskickad. Vill du inte ha försäkringen, låter du bli att betala fakturan. Folksam kommer inte att skicka någon påminnelse. Om du hellre vill betala med autogiro fyller du i anmälan som du hittar på folksam.se/autogiro.

Frågor?

Hör gärna av dig till Folksam på telefon 0771-950 950 om du har frågor, eller läs mer om försäkringen på folksam.se/pro Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Du kommer snart att få veta mer om dina nya medlemsförsäkringar i Folksam som du kommer att kunna teckna från den 1 januari 2021.

Håll utkik på www.folksam.se/pro och på www.pro.se Länk till annan webbplats.

Text: PRO riks