Idrottande pensionärer

Gemenskap & aktiviteter
Publicerad:

PRO Hälsosam flyttar ut

PRO genomför en nationell friluftsdag den 21 oktober 2020. Tanken är att PRO:s föreningar bjuder in sina medlemmar till en dag med aktiviteter i natur- och närmiljö. Föreningsmedlemmar som inte har möjlighet att delta på plats kan med fördel ta sig ut i det fria på hemmaplan.

Friluftsdagen genomförs i hela landet under en och samma dag och vid behov finns en möjlighet att kontakta Friluftsfrämjandet lokalt och ställa frågan om de kan hjälpa till med något runt dagen. Det är förstås av stor vikt att aktiviteterna före, under och efter, friluftsdagen genomförs på ett säkert sätt med tanke på de restriktioner som föreligger runt risken för covid-19.

Varför en friluftsdag?

Vår förhoppning är att göra en nationell aktivitet som skapar engagemang och gemenskap i organisationen som motvikt till allt som vi har varit tvungna att ställa in under vår och höst. Vi tror att friluftsdagen kan hjälpa våra föreningar att ställa om och ta vara på möjligheter att genomföra utomhusaktiviteter under säkra former. Det är viktigt att vi får en möjlighet att visa att PRO är en resurs för både samhället och för våra medlemmar i dessa tider.

Text: PRO riks