Kändishälsningar

Kategorier:
Gemenskap & aktiviteter
Publicerad:

Sommarhälsningar från kända personer till PRO:s medlemmar

Klockan tio varje vardag resten av sommaren publicerar PRO sommarhälsningar från kända svenskar till PRO:s medlemmar.

Gemensamt för alla hälsningar är att de uttrycker tacksamhet och respekt för de äldre som tar stort ansvar under coronapandemin. I flera månader har de allra flesta av PRO:s medlemmar distanserat sig socialt för att hindra smittspridningen av covid-19. Många äldre har inte heller träffat barn och barnbarn på flera månader.

- Ensamheten är tung för många och de kommer att uppleva en mycket annorlunda sommar än vad de brukar, säger Marie Reifelton, ombudsman hos PRO. Sommarhälsningarna är till alla de som gjort stora uppoffringar och som är mer ensamma än de brukar.

Sammanlagt ett 30-tal kända personer har spelat in sommarhälsningarna, som PRO har producerat tillsammans med skådespelaren Rafael Edholm.

Hälsningarna går att se på PRO:s Facebook-sida varje vardag klockan 10.00. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

De publiceras även på Youtube med samma intervall här. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Text: PRO riks