Förening Vara

Lökeberg, med all den goda maten. Foto: Eskil Forslund

Ölprovning i Lilla Edet Bryggeri. Foto: Eskil Forslund

Energisk bryggeridirektör Foto: Eskil Forslund

PRO Vara äter ett välsmakande julbord på Vara Folkhögskola och blir underhållna av Oskar Kjällgren med sång och musik och en och annan historia.

PRO Vara på resa till julmarknaden på Tjolöholms Slott i Kungsbacka kommun. Vi startar med en mycket god lunch så att vi orkar med alla fynd vi ska göra bland alla knallar som är på plats. En mycket trevlig dag. Tack till alla trevliga medresenärer.

Storstugan Tjolöholms Slott Foto: Eskil Forslund

PRO-vetarna på utflykt till Tråvad. Spännande match där Tråvad till slut vinner med 17-15. Grattis! Bra kämpat av de våra. Nu börjar snart en ny säsong, då blir vi starka.

PRO-vetarna

Onsdag 28 juli Gott kaffe, hembakt bröd och våfflor tillsammans med trevliga kompisar. Behövs något mer? Vi kan rekommendera Café Stilla Hillet. Ny utflykt nästa onsdag 4 augusti.

Onsdag 21 juli. Fikaresa till Eden Kaffestuga i Herrljunga. 19 fikasugna från PRO Vara på utflykt i det vackra vädret. Nyöppnat och mycket trevligt ställe som vi kan rekommendera. Ny fikaresa nästa vecka.

Eden Kaffestuga, Herrljunga

Friluftsdag på Nordvalla i Vedum

Tur med vädret, mycket energi till frågorna, korv med bröd och kaffe med bulle gjorde dagen lyckad. Det är skönt att det börjar bli lättare att träffas, det behövs.

Bingo i Vara Folkhögskola måndag 28 september

Vi har börjat med vår bingo, en försiktig start med rätt avstånd och inte för många i lokalen. Inger och Stig Ryberg sköter dragningen och fördelar förmögenheten.

Foto: Eskil Forslund

Höstupptakt på Vara Folkhögskola 21/8

Kenneth Holmström svarade för underhållningen på ett utmärkt sätt och vi andra roade oss med fika, lotterier och lyssnade till gissningar om en oviss framtid. När alla restriktioner släpper kommer vi med ett nytt program och så länge gäller det att hålla rätt avstånd.

Kenneth Lundström Foto: Eskil Forslund