Förening Skaftö

Välkommen till PRO SKAFTÖ

VERKSAMHETSPLAN 2021

Allmän målsättning

Vi skall erbjuda medlemmarna en mötesplats för gemenskap, personlig utveckling, glädje och hälsa.

Detta vill vi göra genom studiecirklar, föreläsningar, trivselträffar, resor och kulturupplevelser.

Vi vill samverka med övriga pensionärsorganisationer för att påverka och driva pensionärernas sociala och ekonomiska frågor genom Kommunala rådet för äldrefrågor och PRO:s samorganisation i Lysekils kommun.

Medlemsvård

Vi vill verka för en positiv medlemsutveckling och fånga upp nya medlemmar. Vi ska vara lyhörda för medlemmarnas önskemål och utveckla aktiviteter som svarar mot behoven.

En aktuell och attraktiv hemsida är viktig, där nya och gamla medlemmar kan inhämta information om föreningens aktiviteter.

Studiecirklar/kurser

Vi vill fortgående undersöka intresset bland medlemmarna för nya cirklar och kurser. De aktiviteter som redan pågår finns med i verksamhetsplanen.

Medlemsmöten

Vi fortsätter med våra månatliga möten dit vi inbjuder gäster med spännande och intressanta teman.

Resor

Vi vill under året erbjuda medlemmarna både kortare och längre resor med sevärdheter och upplevelser inom kultur och nöjen.

Styrelsen ser fram emot ett aktivt verksamhetsår med engagemang från PRO:s medlemmar. Alla kan något! Ingen insats är betydelselös! Tillsammans blir vi en bra fungerande förening.