Distrikt Västerbottens Län

IT Umeå nov 2023

Harald och hemsida

Utbildning i PRO:s IT-system för PRO Västerbottens distrikt

PRO Västerbottens distrikt har nyligen genomfört en framgångsrik utbildning i PRO:s IT-system för sina medlemmar. Under de två dagarna lärde sig deltagarna grunderna i medlemssystemet Harald och utforskade de olika funktionerna på distriktets hemsida.

Den första dagen ägnades åt att fördjupa kunskapen kring användningen av medlemssystemet Harald. Kursdeltagarna fick en grundläggande genomgång av systemets olika funktioner och lärde sig hur man effektivt kan hantera medlemsinformation och andra relaterade uppgifter.

Den andra dagen var fokuserad på distriktets hemsida. Deltagarna fick en översikt av hemsidans struktur och lärde sig att navigera och uppdatera informationen på ett smidigt sätt. Kursen gav även insikter i hur man använder hemsidan som ett kraftfullt verktyg för att kommunicera med medlemmar och sprida viktig information.

Kursen leddes av distriktets IT-ansvariga, Kent Åström från Vännäs och Peder Lundin från Hörnefors. Deras expertis och engagemang bidrog till en givande och lärorik utbildningsupplevelse för alla deltagare.

Utbildningen syftar inte bara till att förbättra individuell kompetens utan också till att stärka PRO Västerbottens distrikts övergripande förmåga att använda modern teknik för att effektivt betjäna sina medlemmar. Vi ser fram emot att implementera de nya kunskaperna och fortsätta att utvecklas tillsammans som en stark och tekniskt kompetent organisation.