Förening Rundvik

Vår historia

Rundviks PRO startade 1957. Det första sammanträdet hölls 27 augusti under ledning av J A Sparreman, Teg. Intresset för föreningen var stort redan då och efter endast 4 månaders verksamhet var medlemsantalet 106.

Den första styrelsen bestod av: Viktor Häggström ordförande, Elof Jonsson sekreterare, Hjalmar Nilsson kassör.

Nuvarande styrelse består av: Klicka här

Viktiga händelser ur styrelsens historik av de senaste 64 åren:

Vi såg till att Servicehuset Skutan och Ankaret blev byggt, det stod klart i början av nittiotalet.

PRO Rundvik har varit garant för medlemmarna fått resor inom landet och även utomlands. Har medverkat till att medlemmarna fått information om äldres rätt i samhället.

Aktiviteter som PRO har medverkat till är: Se länk om aktiviteter.

På grund av pandemin har aktiviteterna varit inställda det senaste året. Endast promenader har kunnat genomföras och ett fåtal musikkaféer.

För vidare information vidtala styrelsen.