Förening Grums

Kampanjen brandsäkert boende

Brandskyddsföreningens kampanj ”Brandsäkert boende” lyfter problematiken med bostadsbränder - alla borde ha rätt till ett brandsäkert boende. Varje år inträffar cirka 20 000 – 24 000 bostadsbränder i Sverige och 85 procent av de som omkommer eller skadas svårt av brand gör det i sitt hem. Äldre och ensamboende är överrepresenterade i statistiken, med den gemensamma nämnaren att de har begränsad förmåga att agera vid en brand. Brandskyddsföreningens kampanj ”Brandsäkert boende”, som pågår under vecka 46‐47 över hela landet, lyfter problematiken med bostadsbränder ‐ alla borde ha rätt till ett brandsäkert boende.

Tips om hur du kan säkra upp ditt hem hittar du på länken nedan. Du kan alltid kontakta din Räddningstjänst om du har frågor kring tex brandvarnare.

Upptäck mer inom PRO Riks.

Hitta fler aktiviteter och erbjudanden på riksnivå

Personer framför träd

Puff 1