Förening Knivsta

Inomhussäsongen 2022/23

Här är en slutsummering av säsongens fredagstävlingar som vi startade den 7 oktober och avslutade den 31 mars, vilket blir 22 fredagar!

Vi har varit i snitt ca 28 lag och med tre personer/lag så blir det 84 tävlande plus arrangörerna som träffas varje fredag. Så många personer är vi alltså från olika pensionärsföreningar som spelar och möts med olika speltaktik och skicklighet över 5 omgångar enligt Monradsystemet. Varje omgång tar mellan 35 och 45 minuter.

Vi från Knivsta PRO har deltagit med 4-5 lag varje fredag och vi har lyckats vara både på prispallen och mot slutet på resultatlistan.

Vi har haft roliga och spännande tävlingar och är nöjda med säsongen som helhet. Vi är alla ense om att denna aktivitet är FRISKVÅRD på hög nivå.

Nu börjar sommarsäsongen som inleds med Panterboulen där vi har 6 lag med, fördelat i olika grupper och 3-4 speldagar för varje grupp med start den 25 april!

Därefter kval till DM den 22 maj.

Resultat fredagsboule 31 mars Pdf, 12.2 kB.