Förening Häverö

• Aktiviteter för att nå målen 2024
  • Uppföljning
  1. Nuläge

PRO Häverö hade 355 medlemmar den 1 januari 2023. Antalet medlemmar har ökat under det senaste året med 42 medlemmar. 81 nya medlemmar har tillkommit, varav 46 medlemmar blev överförda från PRO Herräng på grund av sammanslutning av förerningarna. 39 medlemmar har utträtt under året, varav 15 avlidit.

1. Övergripande mål 2024

PRO Häverö skall bedriva en bred och intressant verksamhet för alla medlemmar samt försöka att få så många som möjligt att känna sig delaktiga och bli aktiva.

PRO Häverö skall aktivt informera, bevaka och påverka för att tillvarata medlemmarnas intressen.

PRO Häverö skall för att bibehålla antalet medlemmar märkas utåt för att nå nyblivna pensionärer, såväl män som kvinnor, samt pensionärer med bakgrund i olika kulturer

PRO Häverö skall ha en verksamhet som attraherar nya medlemmar och gör att de som redan är medlemmar vill stanna kvar i organisationen.

1. Konkreta mål 2024

Antalet medlemmar skall bibehållas under 2024.

1. Aktiviteter för att nå målen

För att bibehålla antalet medlemmar skall vi;

--Synas och höras

• Aktivt delta under Hallstaviksdagen
  • Göra PRO Häverös hemsida mer allmänt känd genom att pusha för den på våra månadsmöten.
  • Annonsera på anslagstavlor och i Norrtelje Tidning

--Fokusera på medlemsrekrytering

• Sända brev med inbjudan till alla nyblivna 65-åringar. Detta görs av medlemsansvarig.

--För att få medlemmar att vilja stanna kvar i organisationen ska vi;.

• Skicka välkomstbrev och PRO:s programblad löpande till varje ny medlem när medlemsavgiften har betalats in. Detta görs av medlemsansvarig.
  • Bjuda in föreningens nya medlemmar till ett informationsmöte en gång varje år. Detta görs av styrelsen.
  • Respektive Aktivitetsansvarig ska ges tillfälle att presentera sin aktivitet på våra månadsmöten.
  • Upprätta en plan för våra aktiviteter under året. Ansvarig för detta är ordföranden.

--För att fler medlemmar ska känna sig delaktiga i våra aktiviteter ska vi;

• Göra enkätundersökningar på våra trivselträffar om önskade aktiviteter.
  • Fortsätta att ha en reseledargrupp på tre personer för att planera medlemsresorna. Minst en i gruppen ska vara ledamot av styrelsen.

1. Uppföljning

Verksamhetsplanen ska följas upp minst en gång varje kvartal. Ansvarig för detta är ordföranden. Uppföljningen sHär kan ni berätta mer om föreningens verksamhet.