Förening Barkarby-Skälby

Said Choueifaty

Ordförande har ordet

Hej,

Nu har första kvartalet av året gått. PRO Barkarby-Skälby har haft sitt årsmöte och har fått en ny styrelse. Själv hoppades jag att vi skulle få mer folk att engagera sig men det blev tyvärr inte så. VI lyckades bara få en ny ersättare istället för de två som har lämnat styrelsen. Vi lyckades inte få någon valberedning och detta blir ett uppdrag för styrelsen.

Till årsmötet fick vi en motion där motionären undrade vad skulle hända i det gamla Barkarby centrum. PRO har redan kontaktat kommunen och vi ska försöka få relevanta representanter att komma till ett temamöte, förslagvis den 22 eller 29 maj.

Vi har haft en temakväll i samarbete med Lokala Hyresgästföreningen Barkarby centrum och ABF. Kvällens tema var Hemberedskap och en person från civil försvaret kom och föreläste om detta. Mer information om detta hittar ni i tidningen.

Eftersom våren är snart här, kommer nya aktiviteter att startas och vi kommer att affischera om detta som vanligt. Håll koll på anslagstavlorna för mer information.

PRO-distriktet i Stockholm kommer att ordna en endagars medlemsvärvarresa till Säter den 15 augusti, som kommer att vara gratis.

Jag vill även berätta att vi har haft en överenskommelse med kommunen om att kunna använda de lokaler som finns på Jaktplan 2, inklusive expeditionen. Denna överenskommelse var t.o.m. slutet av december 2023 och är inte giltig längre. Nu försöker vi förhandla med kommunen och vi hoppas att vi fortfarande får använda lokalerna. Ni hittar i tidningen brevet som vi redan har skickat till de ansvariga i kommunen.

På vårt medlemsmöte den 19 april, som kommer att äga rum när den här tidningen är under produktion, kommer vi att ha en polis som kommer och berättar om bedrägeri. Vi kommer att berätta om detta i nästa tidning.

Som vanligt vill jag avsluta med att påminna hur viktigt det är att vi alla arbetar för att värva nya medlemmar. Vi är alltid starkare när vi är fler. Tänk på att ingen kan göra allt men var och en kan göra något.

Said