Förening Ulricehamn

20/9-23 Bröderna Riise

bjöd på 60-talsmusik hos PRO

Ordförande Thomas Wennergren hälsade alla välkomna till septembermötet och efter informationen kom Hörselskadades föreningens representanter Kim Genberg och Leif Hidgård och berättade om sin förening och det arbete som hörselhjälparna utför på bl.a äldreboende i Ulricehamn. Föreningen är även delägare i fastigheten och har sitt kontor i Trädgården.

Därefter visade Stig Johansson en bildserie som han tagit på parkeringen som visade i vilket dåligt skick den var. Risken var stor att en allvarlig olycka kunnat ske då mur och skyddsräcke riskerade att rasa med allvarliga följder. Han visade också ett bildsvep på hur den nya parkeringen växte fram.

Sedan tog Bröderna Riise över scenen och bjöd på gamla örhängen från 60-talet. Allt mellan Paul Anka, Tom Jones och Jazzbacillen.

Text och foto: Stig Johansson

Bröderna Björn o Måns Riise